عدس به روز عالی و درمان افسردگی

عدس: خواص، فواید و دستور العمل هایی برای استفاده حداکثری از آن در آشپزخانه
زرد، قرمز، سبز، قهوه ای، پوست کنده یا نه:

عدس های زیادی وجود دارد که همگی از نظر طعم عالی و متحدان عالی برای سلامتی ما هستند عدس به روز که به «گوشت فقرا» نیز معروف است، سرشار از پروتئین، آهن و املاح معدنی است و هرگز نباید در رژیم غذایی ما کمبود داشته باشد.

بیایید ببینیم چرا و چگونه می توان از آنها در دستور العمل های ساده اما خوشمزه بهترین لذت را برد.

حبوبات با منشأ بسیار باستانی، عدس یک گیاه علفی متعلق به خانواده Fabaceae (یا Leguminosae) است: محصولی یکساله که اکنون در سرتاسر جهان در انواع مختلف وجود دارد، اما به نظر می رسد قدمت آن به بین النهرین باستان بازمی گردد.

متحدان کوچک بزرگ سلامت ما، عدس یک کنسانتره واقعی از فواید برای بدن ما است و بر اساس تنوع، می توان آن را به روش های مختلف، نه فقط برای آرزوهای سال نو، همانطور که سنت حکم می کند، طبخ کرد بیایید همه چیزهایی را که باید در مورد عدس بدانید، با چند توصیه برای تبدیل کردن آنها به قهرمان غذاهای اصلی پر از طعم، ببینیم.

خواص عدس
عدس، خشک یا پخته شده، سرشار از پروتئین، کربوهیدرات (به ویژه نشاسته)، ویتامین ها، فیبرها و نمک های معدنی است چربی و کالری کم (فقط 109 کیلوکالری در هر 100 گرم محصول)، در توزیع انرژی عدس 25 درصد پروتئین، 57 درصد کربوهیدرات، 15 درصد فیبر و 3 درصد لیپید باقی مانده است.

عدس منبع عالی آهن و املاح معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم است که برای عملکرد صحیح سیستم عصبی و رشد ماهیچه ها و استخوان ها ضروری است.

ویتامین های C، B3 و B5 کمبودی ندارند و سرشار از فولات (ویتامین B9) هستند که به عملکرد طبیعی سلول ها و رشد بافت کمک می کند عدس که در رژیم های گیاهخواری وگان، مورد علاقه ورزشکاران و کسانی که رژیم غذایی سالم را ترجیح می دهند اجتناب ناپذیر است، همچنین حاوی چربی و قند بسیار کمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *