ظروف مسی صنعتی بال قدمت 300 ساله در خانه ی قدیمی کشف شد

ظروف مسی چه ویژگی هایی دارند؟
ظروف مسی صنعتی برای همه ما یاد خاطرات گذشته می افتیم، قابلمه ای در گذشته های نه چندان دور در آشپزخانه اکثر ایرانیان پایگاه ثابتی بود، اما وقتی ظروف جدید از راه رسید فراموش شد.
در چند سال گذشته به دلیل آشنایی با خواص و فواید مس برای بدن بار دیگر ظروف مسی را از قفسه ها و کابینت ها آورده اند به جای آن کاستل، تفلون و استیل را بردارید.

ظروف مسی اصفهان
اصفهان از زمان سلجوقیان یکی از ارکان مهم تولید ظروف مسی بوده است. به همین دلیل صنعت مس در چند دهه اخیر در اصفهان رونق زیادی داشته است.
ظروف مسی در حال حاضر از ورق های مسی ساخته می شوند و با استفاده از نمونه های چکش سرد و گرم تولید می شوند.

ظروف مسی صنعتی

مهمترین مراحل تولید ظروف مسی در اصفهان عبارتند از: کپی کردن ورق فرم دهنده به وسیله چکش کاری، بازکردن دندان ها به یکدیگر، کوپلینگ و چکش را روی دندان ها کار کنید، ساقه و مس را اضافه کنید، گرم کنید و دوباره چکش بزنید.
برنج اصفهان؛ کارگاه تولید برنج تزئینی در سال 1385 در ناحیه صنعتی دولت آباد اصفهان توسط میثم توکلی تأسیس شد.

امروزه بیش از 20 نوع ظروف برنجی تزیینی در سایزهای مختلف با استفاده از بهترین کیفیت برنجی و استفاده از ماشین آلات پیشرفته و کادری مجرب در فروشگاه ها موجود می باشد.

هر کسی که می خواهد آشپزی کند باید اطلاعات اولیه در مورد ظروف مورد استفاده از جمله ظروف مسی داشته باشد. ظروف مسی اصل قرمز و شفاف تشخیص اصالت و فرار با واسطه فرد مجرب.
در حالی که ظروف مسی آهنگری به رنگ زرد مایل به مات هستند. استادان باتجربه اصل اصلی مس و آهنگری را آشکار می کنند.

اولین ویژگی ظرف، روکش داخلی ظرف بهداشتی بودن است و در ترکیب با غذا، مواد مضر را آزاد نمی کند و در غیر این صورت، مقاوم در برابر حرارت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *