زنی کود فروت ست موبورسین را به عنوان ماسک مو برای سر همسرش استفاده کرد

کود فروت ست موبورسین زمانی اعمال می شود که بذرها را مستقیماً در ردیف ها (سوراخ ها، لانه ها) بکارید یا با نوارهایی در فاصله ای از آنها قرار دهید.

کود کاشت در دوره ای که گیاهان جوان هنوز سیستم ریشه ای قدرتمندی ندارند و از مواد مغذی موجود در خاک استفاده ضعیفی می کنند ، تغذیه می کند.

با یک روش موضعی، رشد ریشه در ناحیه کود دهی افزایش می یابد، اما جرم کل آنها ممکن است کمی تغییر کند یا ثابت بماند، و توسعه سیستم ریشه عمدتاً در مناطق غنی از مواد مغذی رخ می دهد.

با توجه به افزایش میزان مصرف مواد مغذی در طول کاربرد نواری، دوزهای بهینه کودها بین 25 تا 50 درصد کاهش می یابد.

کود محلی قبل از کاشت با روبان در خاک قرار می گیرد: کود به صورت نوارهایی به عرض 2-4 سانتی متر با فاصله 12-17 سانتی متر تا عمق 8-15 سانتی متر بسته به نوع خاک ریخته می شود. خاک و شرایط آب و هوایی و محصول کشت شده.

کود

کمربند کود موضعی در زیر بستر بذر قرار دارد. هنگام کوددهی در زیر محصولات ریشه، عمق تخمگذاری کودها حدود 15 سانتی متر با فاصله 20 تا 30 سانتی متر است.

غلظت بالای مواد مغذی در نوار روی بذرها در طول جوانه زنی تأثیر منفی می گذارد. لازم است از تماس بذرها با کود جلوگیری شود، اما در عین حال اجازه ندهید که آنها بیش از حد از کمربند خارج شوند.

آزمایش‌های متعدد مزیت چیدمان ردیف‌های کاشت گیاهان بر روی نوارهای کود را در مقایسه با آرایش موازی ردیف‌ها به اثبات رسانده است، با این روش چینش ردیف‌ها، سیستم ریشه گیاهان استفاده بهتری از کودها می‌کند.

معمولاً حداقل دوز کود برای جلوگیری از غلظت بالای مواد مغذی در خاک (در ناحیه ریشه های جوان) اعمال می شود. سوپر فسفات یا آموفوس را می توان به عنوان کود بذر استفاده کرد.

عناصر غذایی حاصل از کودهای اعمال شده به ردیف ها در عمق کاشت بذر توسط اکثر گیاهان فقط در دوره اول رشد استفاده می شود، بنابراین دوز آنها باید کم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *