انفجار انبار سنگ آهن خام موجب مرگ چند کارگر شد

سنگ آهن خام به سنگ ها یا مواد معدنی اطلاق می شود که آهن فلزی از آنها برای استفاده تجاری استخراج می شود، این کانی ها به رنگ خاکستری تیره تا قرمز زنگ زده به نظر می رسند و اغلب غنی از اکسید هستند.

آهن در این مواد معدنی به صورت ترکیبات شیمیایی مانند هماتیت، مگنتیت، سیدریت، لیمونیت یا ژئوتیت یافت می شود.

اگرچه آهن چهارمین عنصر رایج در پوسته زمین است، اما بیشتر آن به شکل ترکیبات سیلیکات یا کربناته است که استخراج آهن از آنها از نظر اقتصادی بسیار دشوار است.

بنابراین آهن موجود به صورت اکسید در سنگ آهن به صورت تجاری برای کاربرد در صنایع مختلف مورد بهره برداری قرار می گیرد.

در ابتدا از سنگ معدنی هماتیت با محتوای آهن 70 درصد استخراج می شدند تا تقریباً تمام اجسام آهن و فولادی را که امروزه استفاده می کنیم، از گیره های کاغذ گرفته تا اتومبیل و تیرهای فولادی در آسمان خراش ها تولید کنند.

سنگ آهن خام
از آن برای استخراج آهن فلزی استفاده می شود که کاربردهای متنوعی در زمینه صنعتی دارد. سوابق استفاده از آن به عنوان یک فلز مهم برای ساخت ابزار و سایر اشیاء مفید توسط انسان به 3000 سال قبل برمی گردد.

اما در زمان های اخیر، مهمترین کاربرد آهن در تولید فولاد بوده است، زیرا به دوام، استحکام و تطبیق پذیری بالا معروف است.

تولید سنگ آهن
چین که 1.5 میلیارد تن سنگ آهن تولید می کند، امروز بزرگترین تولید کننده آهن در جهان است، اما چین بزرگ ترین واردکننده آهن در جهان است، زیرا تقاضای بسیار بالایی دارد و سنگ آهن تولید شده در این کشور به میزان قابل توجهی پایین تر است. کیفیت

یک شرکت معدنی برزیلی، پیشروترین شرکت تولید سنگ آهن در جهان است که در سال 2014 320 میلیون تن تولید کرد (به عنوان تخمین).

انواع سنگ آهن
انواع مختلفی وجود دارد، اما رایج ترین مواردی که باید در مورد آنها بدانید عبارتند از:

هماتیت: هماتیت نام خود را از کلمه یونانی به دلیل رنگ مایل به قرمز گرفته است، این یکی از انواع سنگ آهن است که محتوای بسیار بالایی دارد.

و اگرچه میزان آهن خود هماتیت کمتر از مگنتیت است، سنگ معدن گاهی اوقات در سنگ آهن یافت می شود. رسوبات با عیار بالاتر که اغلب به عنوان سنگ معدن قطره ای شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *