استفاده از نایلون یکبار مصرف در تولید کود های شیمیایی

در مورد استفاده از پلاستیک

با بازگشت به دهه 50 برای مشاهده پیشرفت در استفاده از پلاستیک در دهه های اخیر، در آن تاریخ به سختی به 3 میلیون تن پلاستیک در سال می رسید در حالی که در دهه 90 تقریباً 150 میلیون تن رسیده بود و امروز؟ فعلی ترین که می شناسیم حتی به 300 میلیون تن می رسد .

عواقب استفاده از نایلون یکبار مصرف برای چندین سال چیست؟

آلودگی زمین

یک سوم زباله های پلاستیکی به خاک و آب ختم می شودبیشتر این پلاستیک به ذرات کوچک‌تر از 5 میلی‌متر، معروف به میکروپلاستیک، تجزیه می‌شود و این ذرات بیشتر به نانوذرات (در اندازه کمتر از 0.1 میکرومتر) تجزیه می‌شوند.

مشکل اینجاست که این قطعات میکروسکوپی که بسیار ریز هستند، بدون اینکه ما متوجه شویم وارد زنجیره غذایی می شوند این یکی از دلایلی است که آلودگی پلاستیک در خشکی بیشتر از دریاها است (بین 4 تا 23 برابر) بنابراین آلودگی زمین یکی از شایع ترین و خطرناک ترین آنهاست.

آلودگی دریا

بیش از 5 جزیره زباله در اقیانوس ها وجود دارد آلودگی دریا یکی از جدی‌ترین آلودگی‌ها است، زیرا این انباشته شدن زباله‌ها نه تنها در اقیانوس‌ها باقی می‌ماند، بلکه به سواحل می‌رسد و مناطق خشکی، موجودات زنده و غیره را آلوده می‌کند.

اما مشکل تنها جزایر زباله یا مکان‌هایی در دریا نیست که در آن‌ها پلاستیک وجود دارد، بلکه تأیید می‌شود که میکروپلاستیک‌ها در تمام مکان‌های اقیانوسی که در آنجا جستجو شده‌اند، از اعماق بستر دریا پیدا شده‌اند به یخ قطب شمال.

آلودگی هوا

آلودگی هوای ناشی از پلاستیک چیزی است که بسیاری از ما از آن آگاه نیستیم، اما حقیقت این است که بدون اینکه متوجه باشیم سلامت ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

تولید، به خودی خود، انواع سموم را در هوا آزاد می کند، اما علاوه بر این، بسیاری از پلاستیک های جهان می سوزند، بنابراین بسیاری از اجزای سمی دیگر آزاد می شوند که باعث مشکلات سلامتی ما می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *