از خاک پوششی قارچ ملارد برای کود درخت گردو استفاده می شود

کود : کود به شکل کود را می توان هر چند سال یکبار و ترجیحاً در پاییز مصرف کرد تا تا بهار زمان تجزیه کامل آن را داشته باشد.

کود حاوی مقادیر زیادی نیتروژن، فسفر و پتاسیم و بسیاری دیگر از مواد معدنی ضروری برای گیاهان است.

استفاده از خاک پوششی قارچ ملارد برای گیاهان که در حال ریشه زدن هستند بسیار مناسب می باشد

 برای به دست آوردن اثرات مناسب، کود باید در عمق چند سانتی متری به زمین متصل شود نسبت آن 35 کیلوگرم کود در هر 10 متر مربع خاک است.

دوغاب: اینها فضولات دام رقیق شده در آب هستند که به نسبت 1:10 مخلوط شده اند کود به دست آمده از این طریق برای آبیاری مکان هایی که در آن گیاهان برنامه ریزی شده است مناسب است همچنین آبیاری گیاهانی که قبلا رشد کرده اند نیز توصیه می شود.

ذغال سنگ نارس : پیشنهاد بازار توسط به اصطلاح تحت سلطه است پیت بالا، یعنی سطح اسیدیته آن بین 3.5 تا 4.5 متغیر است.

با این سطح اسیدی شدن می توان از آن در کشت گیاهان اریک استفاده کرد به دلیل اسیدیته بالا، ارزش غذایی کمی دارد، بنابراین باید به نسبت مناسب با کودهای معدنی ترکیب شود.

هرچه درجه اسیدی شدن کمتر باشد، ذغال سنگ نارس دارای مواد معدنی بیشتری است استفاده از آن خاک را شنی می کند و آب را برای مدت طولانی تری حفظ می کند.

پوست درخت : در عمل آن شبیه ذغال سنگ نارس است. هنگام استفاده از آن توجه داشته باشید که آیا قبلاً کمپوست شده است یا خیر.

 اگر نه، خیلی تازه است و استفاده از آن ممکن است باعث عدم رشد گیاهان شود. پوست کمپوست شده را می توان با خاک مخلوط کرد و از پوست تازه به عنوان مالچ استفاده کرد.

Biohumus : کودی که به لطف پرورش کرم‌های خاکی کالیفرنیا به دست می‌آید که زباله‌های آلی را در ظروف مخصوص پردازش می‌کند به گونه‌ای که بقایای آن برای کوددهی مورد استفاده قرار گیرد.

اگر علاقه ای به داشتن مزرعه کرم خود در باغ نداریم، می توانیم همان کود را به صورت مایع خریداری کنیم با این حال، قبل از استفاده باید با آب رقیق شود. مناسب برای پرورش گیاهان باغچه و بالکن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *