آشنایی با چای جاسمین اصل و خواص مصرف از آن

چای های گیاهی بیش از هزار سال است که به عنوان درمانی برای بسیاری از بیماری های خفیف استفاده می شود تاریخچه چای گیاهی به عنوان یک غذای لوکس بسیار کوتاه در حدود دویست سال است.

با این وجود، این چای جاسمین اصل ها مزایای بسیاری دارند اول از همه، آنها فاقد کافئین هستند، که آنها را برای افرادی که این محرک را به خوبی تحمل نمی کنند جالب می کند اما آنها طیف کاملی از مواد تشکیل دهنده دیگر دارند مهمترین آنها اسانس هایی هستند که به این چای ها طعم می دهند.

گیاهان مملو از آن هستند و این روغن ها اثرات متنوعی برای سلامتی دارند همچنین تعدادی ویتامین، عناصر کمیاب، مواد معدنی و پلی فنول ها نیز وجود دارد یک ترکیب سالم همه جانبه.

امروزه دمنوش های گیاهی عمدتاً در شرق و جنوب اروپا، آلمان، چین، مصر و آمریکای جنوبی کشت می شود برخی از ترکیبات فردی مانند آهک یا گل سنجد هنوز از مجموعه های وحشی می آیند.

برای اینکه بتوانید برای مدت طولانی از طعم کامل چای گیاهی خود لذت ببرید، باید آن را در جای خشک، خنک و تاریک در ظرف در بسته نگهداری کنید در غیر این صورت مواد با ارزش به مرور زمان از بین خواهند رفت.

چای

چای میوه ای

چای های میوه ای از نظر طعم بسیار متنوع هستند، به همین دلیل است که برای همه چیزهایی وجود دارد همیشه بستگی به پالت میوه ای دارد که با هم مخلوط شده است تا یک چای درست شود.

از آنجایی که عملاً امکان مخلوط کردن بی پایان وجود دارد، چای های میوه دارای طیف طعمی هستند که از میوه ای و گلدار تا شیرین و تند تا ریز ترش را شامل می شود.

جالب اینجاست که تا به امروز امکان رشد همه میوه های مورد استفاده در چای وجود ندارد به عنوان مثال، گل رز همچنان باید با دست جمع آوری شود.

به خصوص در دوره پس از جنگ جهانی دوم، چای میوه ای دوباره رایج شد تنگناهایی برای عرضه چای و قهوه وجود داشت و به همین دلیل از میوه‌های محلی برای نوشیدنی‌های دم‌شده استفاده می‌شد.

دمنوش های میوه ای فاقد کافئین هستند و دارای ترکیبات سالم مختلفی هستند اینها شامل روغن‌های ضروری، ویتامین‌ها، مواد معدنی و غیره می‌شوند آنها مانند چای‌های گیاهی، یعنی خنک، خشک، تیره و بدون هوا نگهداری می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *