فروش رزماری تازه در سازمان ملل متوقف شد

رزماری تازه یکی از آن گیاهان همه جانبه در کره زمین است که مصارف مختلفی از آشپزی، رایحه درمانی گرفته تا دارو دارد. نام علمی این گیاه با نام Rosmrinus officinals است.
فرهنگ‌های مختلف از یونانیان باستان، مصری‌ها، اسپانیای قرون وسطایی، رومی‌ها، مجارستان و انگلستان و تا دوره رنسانس برای این گیاه ارزش زیادی قائل بودند. این گیاه ابتدا در دریای مدیترانه و آسیا دیده شد اما اکنون به سایر نقاط جهان از جمله آمریکای شمالی، مکزیک و اروپا گسترش یافته است.

گیاهان و ادویه ها معمولاً به عنوان مغذی ترین غذاها در نظر گرفته می شوند و در دستور العمل ها به عنوان مواد تشکیل دهنده نامحسوس استفاده می شوند تا آنها را مطلوب تر کنند. هر چقدر هم که گیاهان معمولی به نظر برسند، طعم موج دار را به دستور العمل ها اضافه می کنند. هنگامی که گیاهان و ادویه ها خشک می شوند، ترکیبات سالم متعددی به نام فیتونوترینت ها را فراهم می کنند که نه تنها طعم غذا را بهبود می بخشد، بلکه برای بدن نیز مفید است.

رزماری

رزماری یک گیاه همیشه سبز مقاوم است که در تمام طول سال قابل برداشت است و به عنوان یک گیاه تازه قابل استفاده است. از طرفی برگ های سوزنی مانند آن را می توان حتی در حالت خشک نیز استفاده کرد. به دلیل طعم قوی و پایداری که دارد، فرد فقط به مقدار کمی از آن نیاز دارد حتی در غذاهایی که به آرامی پخته می شوند.

کاربردهای سنتی زیادی از رزماری وجود دارد، از جمله استفاده از آن با سبزیجات و گوشت بره، به ویژه سبزیجات ریشه ای بو داده، گوجه فرنگی و کدوهای تابستانی. ترکیب کامل رزماری و سیر باعث ایجاد یک چاشنی قوی و همه کاره با یا بدون پوست لیمو، روغن زیتون یا آب لیمو می شود. با افزودن یک یا چند شاخه به یک بطری حاوی روغن زیتون، به راحتی می توانید روغن دم کرده رزماری خوشمزه را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *