دستگاه ساکشن دهان سبب نجات جان کودکی در ترکیه شد

استئونکروز فک نیز می تواند خود به خود ایجاد شود این بیماری در برخی از افرادی که برای تقویت استخوان ها دارو مصرف می کنند ایجاد می شود رایج ترین این داروها بیس فسفونات ها مانند آلندرونات، ریزدرونات، ایباندرونات و زولدرونات هستند.

برای درمان این بیماری می توانید از دستگاه ساکشن دهان استفاده کنید.

به نظر می رسد بیس فسفونات ها در افرادی که تحت عمل جراحی دهانی فک پایین قرار می گیرند، در حالی که از بیس فسفونات های داخل وریدی استفاده می کنند، افرادی که قبلاً دوزهای بالای بیس فسفونات ها به صورت داخل وریدی (که در برخی از درمان های سرطان رایج است) و یا برای آنهایی که دوزهای بالایی از بیس فسفونات دریافت کرده اند، خطر بالایی برای استئونکروز فک دارند که برای مدت طولانی بیس فسفونات مصرف کرده اند.

خطر ابتلا به استئونکروز فک در افرادی که دوزهای استاندارد بیس فسفونات ها را برای درمان پوکی استخوان برای مدت زمان کوتاه تری دریافت می کنند (حدود 1 در 1000) بسیار کمتر است.

درمان معمولاً شامل تراشیدن بخشی از استخوان آسیب‌دیده (دبریدمان)، مصرف آنتی‌بیوتیک از طریق دهان و استفاده از دهان‌شویه ضد باکتریایی است.

خون ریزی
خونریزی بعد از کشیدن دندان یک اتفاق رایج است هنگامی که در داخل دهان اتفاق می افتد، خونریزی ممکن است جدی تر از آنچه هست به نظر برسد، زیرا ممکن است مقدار کمی خون با بزاق مخلوط شود و سنگین تر از آنچه به نظر می رسد، به نظر برسد خونریزی معمولاً پس از فشرده سازی مداوم در محل جراحی برای یک ساعت اول، معمولاً با گاز گرفتن فرد بر روی یک گاز متوقف می شود.

ممکن است لازم باشد این فرآیند دو یا سه بار تکرار شود نگه داشتن گاز پد (یا کیسه چای) در جای خود حداقل به مدت حداقل یک ساعت مهم است بیشتر مشکلات خونریزی به این دلیل رخ می دهد که فرد به طور مکرر پد را برمی دارد تا بررسی کند که آیا خونریزی متوقف شده است یا خیر.

اگر بعد از چند ساعت خونریزی ادامه پیدا کرد، باید به دندانپزشک اطلاع داده شود سپس ممکن است پزشک نیاز به تمیز کردن ناحیه خونریزی داشته باشد و آن را با بخیه (بخیه) ببندد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *