تکثیر انواع گل رز هلندی

در رابطه با تکثیر انواع گل رز هلندی باید گفته شود که این محصول گل های رز هلندی دارای روش های تکثیر می‌باشند که مردم دوست دارند تکثیر گل محمدی خشک در بازار زیبا و با ظاهر مینیاتوری خاص را یاد بگیرند و از آنها برای تکثیر در گلخانه ها و یا منازلشان استفاده کنند . با این گل های زیبا می‌توان کسب در آمد راه انداخت و این گل ها بسیار پرطرفدار هستند و از فروش خوبی برخوردار هستند ‌و در ادامه مطلب درباره این موضوع بیشتر توضیح داده می‌شود .

تکثیر انواع گل رز هلندی

تکثیر رز هلندی

تکثیر رز هلندی در رابطه با نحوه ی تکثیر و کاشتن گل رز هلندی باید گفته شود که می‌خواهیم روش های تکثیر گل رز هلندی را به شما آموزش دهیم و بدانید که چگونه است :

۱_ ) تکثیر با بذر : به منظور به دست آوردن ارقام و گونه های جدید یا برای پیوند استفاده می شود . بذر کاری به صورت روش کرتی در پاییز باید انجام شود و صورت گیرد ، اگر سبز نشد باید بدانید که دلیل آن این است که به دلیل عدم دریافت سرمای کافی است ، یکسال نشاءها در زمین یا در سینی های نشاء می ماند و در بهار سال دوم آنها را از کرت های اصلی خارج کرده و در خطوطی به فاصله 5 / 1 متر و فواصل بوته ۲۰-۱۰ سانتی متر کشت می کنند و در ماه خرداد برای پیوند زدن آماده می باشند .

۲_ ) تکثیر با قلمه : قلمه حتما باید ۳_۱ گره داشته باشد برای به تأخیر انداختن رشد جوانه محوری بالایی فقط برگ بالایی حفظ می شود تا ریشه دهی به طورخوب انجام شود و غذای لازم را برای شاخساری رشد کرده فراهم کند ، قلمه های نیمه خشبی آن به راحتی ریشه میدهد . برخی از رزها مانند رزهای زرد رنگ و بنفش قلمه آنها به سختی ریشه میدهد و راحت نیست و آنها طریق پیوند افزوده می شوند و معمولا انواعی مثل رونده و مینیاتوری و سایر رزها به جز بالایی ریشه زایی بسیار خوبی را دارند .

۳_ ) پیوند روی ریشه ی گل رز : باید گفته شود که عمل پیوند روی ریشه بیشتر برای ایجاد و ازدیاد اقسام گل سرخی که پاکوتاه هستند بکار می رود و موقع و فصل مناسب این پیوند پاییز یا اواخر زمستان است که باید در گلخانه انجام شود ، از بهترین پایه ها برای اینکار ریشه های جوان نسترن های کوهی است که یا بوسیله کاشتن بذر یا جمع آوری از کوهستان ها تهیه شده باشند و از قبل باید آنها را در گلدان یا خزانه کاشت . پیوندک را اواخر شهریور تا اواسط مهر ماه آنها را از بوته بریده دو سر شاخه را با قیچی باید زد و برگهایش را چیده و بعد آنها را در جعبه هایی مملو از شن کنار هم چید ‌.

انواع گل رز هلندی

انواع گل رز هلندی گل رز هلندی دارای انواعی است که قصد داریم برخی را نام ببریم :

۱_ ) گل رز هلندی مدرن : گل­های رز مدرن هلندی از انواع و اقسام مختلفی برخوردار هستند که پرورش آن­ها از سال 1867 شروع شده و از آن­جایی که گل رز مدرن بسیاری از گل­های رز قدیمی باغی را در نژاد و نوع گونه خود جای داده ، طبقه­ بندی و شناخت انواع گل رز هلندی مدرن کمی مشکل به نظر می رسد و کار سختی است ، گل­های رز مدرن دارای شکوفه­ های بزرگی است و بدون عطر هستند .

۲_ ) گل رز هلندی بالارونده گل بالارونده یکی دیگر از انواع گل رز هلندی است و این گل را نمی­توان جزو گیاهان رونده دانست اما می­شود در امتداد یک تکه چوب یا دیوار به سمت بالا حرکت کند ، ساقه این نوع گل رز بسیار محکم و قائم است که می­تواند تا 15 فوت رشد کند کرده این گل به دیوارها و نرده­ ها اتصال سریع پیدا می­ کند و با تکیه دادن بر آن­ها خود را به سمت بالا می کشاند ‌‌.

۳_ ) گل رز هلندی فلوریبوندا از دیگر انواع گل رز هلندی است این گل از پیوند دو گل Hybrid Tea و Polyantha ایجاد شده و ساقه های این گل می­تواند شکوفه­ هایی درشت و زیبا را تولید کند ، این گل از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار است و می­توان در رنگ­های صورتی ، نارنجی ، زرد ،سفید و بنفش و … نام برد ‌و از مقاومت بالایی در برابر بیماری­ها و آفات برخوردار است پس نگهداری و مراقبت از آن­ها کار بسیار آسانی است استفاده از این گل در فضاهای عمومی و محوطه ­سازی پارک­ها کاربرد فراوانی دارد و زیاد دیده ایم .

انواع گل رز هلندی قیمت

انواع گل رز هلندی قیمت انواع گل رز هلندی دارای قیمت های متنوعی است بسته به اینکه کدام نوع گل باشد و دارای چه رنگی و نام گونه و اقلیمی که در آن کاشته و پرورش یافته و مکان : زمین یا گلخانه در همه این موارد متفاوت است و بستگی به مواردی که گفته شد دارد بلکه این ها تعیین کننده قیمت گل هستند اما برای اطلاع از قیمت و گونه هر کدام از این گل محمدی خشک در مشهد میتوانید به وب سایت معتبر سر بزنید و پس از انتخاب آن را سفارش دهید و مطمئناً از محصول خوبی برخوردار خواهید شد و از آن راضی خواهید بود .

رز هلندی چیست

رز هلندی چیست در رابطه با اینکه رز هلندی چیست و اینکه آن را معرفی کنیم باید بگوییم که : گل رز هلندی با نام علمی : Rosa hybrida میباشد . این گل یکی از گونه های گل های رز می باشد که همگی آن را می شناسیم . باید گفته شود که این‌ گل های رز و همچنین گل رز هلندی در مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد و به طور مثال : برای عطرسازی خوب است بلکه آرام بخش است و قابل استفاده می باشد .

اگر بخواهیم از خواص این گل رز بگوییم باید گفته شور که: این گل دارای یکسری مصارف درمانی بوده و به همین دلیل اسانس آن جزو گران ترین اسانس ها در دنیا می باشد و از این رو کاشتن گل رز هلندی یکی از کارهای مهم در دنیا می باشد بلکه محصولی مهم و گران قیمت می‌باشد . این گل ها (گل رز هلندی) جزو یکی از زیباترین گل ها می باشد و دارای گلبرگ ها ی زیبا و بزرگی می باشد و به رنگ های مختلف قابل مشاهده است ، گل رز هلندی دارای عطر بسیار خوبی بوده و دارای طرفداران بسیاری نیز می باشد که دوست دارند از عطر این گل استفاده کنند بلکه خیلی خوشبو و آرامش بخش است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *